Life is like a box of chocolates
You never know what you’re gonna get

Mijn columns

  • Het leven lacht en huilt

    Het leven lacht en huilt. Hoe bizar kan het leven soms lopen. Zo ben je gelukkig, je bent getrouwd, gezonde kinderen en klein kinderen en het volgende moment overkomt je iets of word je ziek. Elk huisje heeft zijn kruisje toch? In 2021 werd ik “ziek”, ik kreeg steeds een rare pijn in mijn borstkas en buik. Zoals het “hoort” is het dan een kwestie van niet piepen en doorgaan, gaat wel weer over voordat je een jongetje wordt. Was het een van je kinderen geweest dan had je direct bij de huisarts gezeten maar… Lees meer

  • Kinderachtig gedrag

    Kinderachtig gedrag. Kinderen zijn superleuk en zorgen er ook voor dat je jezelf soms heerlijk kinderachtig kunt gedragen. Mijn oudste twee zijn 4 handen op 1 buik en het is dat ik weet dat er 1,5 jaar ongeveer tussen zit want de meeste mensen denken dat ze een tweeling zijn. Broer en zus met dezelfde hobby’s en dezelfde vriendengroep. De grote herrieschoppers en puinhoopmakers binnen ons gezin. De jongste is bijna 4 jaar jonger dan de middelste en een compleet ander kind. De zogeheten computernerd, die hoor je niet en zie je niet behalve als… Lees meer

  • Just a Thought

    Just a thought: Af en toe kom je quotes tegen op Social Media waarvan je direct denkt YES. Zo ook deze die ik vandaag met jullie wil delen. “Verwar mijn houding niet met persoonlijkheid… Mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijn houding hangt af van hoe jij bent”… Briljant want deze 2 zinnen zijn zo verschrikkelijk waar! Wij mensen zijn zo enorm goed in oordelen over anderen, wat anderen doen, dragen, zeggen en hoe ze kijken of wat ze “uitstralen” en als klap op de vuurpijl hebben we niet alleen ons oordeel klaar maar… Lees meer

  • Lelijke stiefzusters?

    Lelijke stiefzusters? Afgelopen 8 maart was het weer “Internationale vrouwendag”. Dat geeft mij ergens ook een beetje de kriebels en dan niet op een goede manier. Vrouwen zijn bijzondere wezens. Zo wordt aan de ene kant het vrouw zijn, samenwerken, voor elkaar zorgen en sisterhood gehypet terwijl er aan de andere kant vrouwen veelal achter hun rug om worden afgeslacht. Natuurlijk praat ik hier niet over alle vrouwen maar toch wel over een grote groep. Waardoor het komt en waarom dit zo werkt ik heb werkelijk geen idee maar wat ik wel weet is dat… Lees meer

  • Bemoei je met jezelf

    Bemoei je met jezelf. Hebben jullie dat ook wel eens, momenten dat je je echt afvraagt waarom bemoeit iedereen zich altijd met een andermans leven terwijl hun eigen leven een complete chaos is? Het hoogste woord en vooral grote meningen over hoe het zou moeten en hoe je dingen anders zou moeten doen. Een van de grootste levenslessen is denk ik wel dat er meer wegen naar Rome leiden, letterlijk en figuurlijk en dat jouw manier niet altijd de beste of de enige manier zou zijn. Iedereen heeft het recht om zijn of haar eigen… Lees meer

  • Authentiek of eigenwijs?

    Authentiek of eigenwijs that’s the question. Mijn hele leven ben ik al authentiek of eigenwijs geweest. Heel sterk in mijn eigen gedachten, wensen, ideeën en gedragingen. Niet echt in een laadje te stoppen of het heeft het label “overige”. Overige, diverse, uitzoeken, dat zou wel een stempeltje kunnen zijn die bij mij past. Zo heb ik in mijn jeugd eerst op een katholieke scholengemeenschap gezeten maar ik heb werkelijk niets met godsdienst zoals hij in welke vorm dan gepresenteerd wordt. Ik geloof, dat zeker maar meer in iets van ons allen en allen voor een.… Lees meer

  • Haat liefde met Google

    Haat liefde met Google. Ik hou van gadgets en mensen die mij kennen weten dat wanneer er blauw led in zit, ik het helemaal geweldig ga vinden en vaak ook wel wil hebben. Zo is het ook hilarisch als wij naar de Media markt gaan want over het algemeen zijn het de mannen die een mega televisie willen en de vrouwen houden het vaak liever wat bescheiden. Ik hou van groot, dus ook een grote televisie. Mijn man piepte en stribbelde tegen maar we weten allemaal wel hoe dit werkt toch? Exact er staat dus… Lees meer

  • Energie Level

    Energie level en dan wil ik het niet hebben over de elektra en gasrekening want ik denk dat we daar allemaal wel een beetje nachtmerries van krijgen momenteel. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vandaag de dag ongelooflijk blij ben met onze keuze om 4 jaar geleden te gaan verhuizen naar een triple A woning met zonnepanelen, warmtepomp en dat we een hybride auto hebben gekocht. Maar goed dat soort energie is niet wat ik bedoel. Jouw eigen energielevel en de verschillen hierin van mens tot mens. Het begint mij steeds meer op te vallen… Lees meer

  • Hoge hakken in de paardenstront

    Hoge hakken in de paardenstront. Ik ben gek op hoge hakken, hoge hakken en een paardenmeisje in hart en nieren. Natuurlijk sta ik niet letterlijk met mijn hoge hakken in de paardenstront maar het is wel de perfecte manier om de tegenstellingen direct duidelijk te maken. Iedereen kan zich meteen een voorstelling maken van het feit dat die twee zaken eigenlijk niet zo veel met elkaar gemeen hebben maar geloof mij, dat maakt ook helemaal niets uit. Zo voel ik mij helemaal in mijn sas in de stal, als ik bij mijn vriendin vroeger was… Lees meer

  • Hoofd vol stemmetjes

    Ik heb een hoofd vol stemmetjes.. letterlijke en figuurlijke. Of zijn ze stiekem toch altijd figuurlijk. Geen idee eigenlijk en ik ga er vanuit dat iedereen stemmetjes heeft alhoewel ik niet in iemand zijn hoofd kan kijken om te zien hoe dat bij een ander werkt. Mijn man vertelt wel eens (dan vraag ik natuurlijk zoals wij vrouwen vaak nieuwsgierig zijn “waar denk je aan”) dat hij nergens aan denkt. Hoofd leeg, niets .. zijn zo geheten “nothing box”.Bestaat dat echt? Kan iemand echt nergens aan denken? Voor mij is dat godsonmogelijk, mijn hoofd staat… Lees meer